Ralli stardirivi avavad naisvõistlejad. Esimese võistlusnumbri all läheb rajale koos kaardilugeja Anti Eelmetsaga sõitev Triinu Meltsov. Tema järel stardib teisena Sirje Potisepp ja kolmandana Marin Aarn. Nende järel lähevad rajale noorvõistlejad, seejärel klasside SU ja Moskvich Liiga sõitjad. Võistlejate rivi lõpus stardivad neljarattaveolised autod.
Algselt seadsid ralli korraldajad osavõtjate maksimaalseks piiriks 60 autot, kuid oodatust suurema huvi tõttu suurendati rajale lubatavate autode arvu 15 võrra. Kõik soovijad siiski rajale ei pääse, sest osavõtuavaldusi laekus üle 80. Tänavuse hooaja esimesel, märtsis sõidetud rahvarallil oli seevastu stardis 51 autot.
Oma osalemisest laupäevasel rallil on teatanud ka kõik Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste liidrid, sealhulgas avaetapil võidu saavutanud Aiko Aigro ja Marko Koosa, kelle Mitsubishi Lancer Evo 6 saab seekord kandma võistlusnumbrit 59. Balti karikasarja võistlejaist ei võta teisest etapist ainsana osa Konstantin Vedennikov, kuna tema stardib samal ajal Leedus toimuval ringrajavõistlusel.
Aiko Aigro avaldas arvamust, et üldvõidu pretendentideks eelseisval rahvarallil võib lugeda lisaks temale veel mullust võitjat Jaan Tammorit ning konkurente Gert Aasmäed, Rain Rannalat ja Elvis Pukki. “Kõik on kiired poisid,” märkis ta. “Minul teiste ees eeliseid ei ole. Pole saanud pikka aega üldse sõita – auto oli remondis.”
Esimene auto ületab K. U. Oru Auto juures kõrge stardipoodiumi 2. juunil kell 11.30. Avakatset alustab esimene võistluspaar 27 minutit hiljem. Veidi enam kui poolteisetunnisele hoolduspausile jõuavad esimesed võistlejad kell 13.20. Finišeerib esimene auto Linnamäel orienteeruvalt kell 17.
Võistlusraja kogupikkus ulatub tänavusel Lääne-Eesti rahvarallil veidi üle 150 kilomeetri. Kokku kaheksal lisakatsel läbivad võistlejad ühtekokku 24,2 kilomeetrit. Ralli peakorraldaja ja rajameistri Kalle Kruusma sõnul kulgeb suurem osa kiiruslikest lisakatsetest teedel, kus omal ajal on sõidetud Valge Daami rallit. “Katsevalikul lähtusime sellest, et rahvasportlastele oleksid uued rajad. Variante olnuks veelgi, kuid näiteks merikotka pesitsuspaiga pärast jäi üks väga hea katse välja. Ei oleks arukas linde pesitsusperioodil häirida,” lausus Kruusma.
Linnamäelt algava rahvaralli muudab eripäraseks see, et kõik kiiruskatsed läbitakse nn karussell-süsteemis. See tähendab, et võistlusmasinad stardivad 2-minutilise intervalliga ning ühte katset sõidetakse kahel korral järjest.
Pealtvaatajad saavad katsete kohta informatsiooni laupäeva hommikul, mil internetis rally.ee autospordiajakirjas avaldatakse pealtvaatajaprogramm. See sisaldab ralli üldkaardi, lisakatsete kaardid huvitavamate vaatamiskohtadega ning ralli ajatabeli. Ralli jälgimine on pealtvaatajaile tasuta. Jooksvalt saab võistluse tulemusi jälgida internetist rally.ee veebilehelt ning telefoniga wap.rally.ee aadressilt.
Võistlejaile panevad korraldajad südamele, et peetaks kinni kõigist kehtestatud reeglitest. Võistluse juht Tiit Soa rõhutas, et osalejad ei jätaks tähelepanuta mandaadiks määratud aega ja oleksid õigel ajal võistlusautodele määratud tehnilises kontrollis. Soa pöördus võistlejate poole: “Vaadake palun üle kõik dokumendid, varustus ja auto, et ei tekiks võistluspäeval ebameeldivaid üllatusi. Omalt poolt soovin kõigile edukat võistlust!”
Ühtlasi märkisid võistluse organisaatorid, et iga võistlusauto kohta lubatakse seekord hooldusalasse vaid üks hooldusauto. “Hooldusautole väljastatakse vastav kleebis hommikul mandaadist,” ütles Kalle Kruusma.
Igaühe Terviseklubi korraldatav Statoil Lazerway Lääne-Eesti rahvaralli on Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistluste avaetapp, Balti rahvaralli karikavõistluste teine etapp ning Moskvich Liiga rallikarika esimene ja Moskvich Liiga suure karika kolmas etapp.
Ralli toimumisele on oma õla alla pannud Statoil, K. U. Oru Auto, K-Rauta, Kivex, Doka, Cramo, Prindikoda, Multilift UV, Red Bull, Lääne Sanservice, Auhinnapood, Noarootsi vald, Oru vald ja meediapartnerina rally.ee autospordiajakiri.