Pärast mai alguses Tartus Raadi lennuväljal toimunud esimest drifti meistrivõistluste etappi ohkas südames nii mõnigi võistleja, et võistlus oli küll hea ja kokkuvõttes jäädi tulemustega rahule, ent tegelikult hing ihkas võtta vastu parimatele mõeldud karikat. Haapsalus toimuv Eesti drifti meistrivõistluste teine etapp tõotab tulla betoonile iseloomulikult rohke rehvisuitsuga ja üllatusterohke – võistluskarusselli lisandub veel uusi võistlejaid, kes esimeseks etapiks polnud autot veel valmis saanud.
„Esimene etapp näitas, et oma paremuses ei saa kindel olla ükski sõitja. Üllatajaid sel aastal jagub ning eelmiste aastate looberitele puhkama jääda pole võimalik,“ kommenteeris kahekordne drifti karikasarja võitja, pro-klassis võistlev Eduard Vahemets, kes ka tänavu esimesel etapil viis koju võidukarika.
Tänavaklassis sai eelmisel etapil tõelise kübaratrikiga hakkama uustulnuk Andres Uusalu, kes noppis etapivõidu. Teise kohaga pidi leppima Harold Valdma. Üldtabelis, kus arvestatakse nii võidetud positsiooniga kui kvalifikatsiooni tulemustega, asub esikohal siiski Valdma, kes tegi kvalifikatsioonis väga häid sõite. Kindlasti ei lepi Valdma ka sel etapil vähemaga kui poodiumikohaga. „Haapsalu rajalt ootan kiireid ja tossurohkeid kurve, mis mulle hästi sobivad ning rohkelt publikut, sest pealtvaatajate toetus on mulle oluline,“ ütles seni peamiselt Lätis võistelnud Valdma.
Mäletatavasti oli mai alguses toimunud drifti meistrivõistluste esimesel etapil ka kaks sõitjat Soomest, kes oma kodumaal konkureerivad parimate kohtade eest, ent siin neil sõidud ei õnnestunud ning pidid minema koju võiduta. „Sel korral on Soome pannud teele suurema delegatsiooni, praegu on registreeritud lausa viis võistlejat põhjanaabrite juurest. Osalemise vastu on huvi tundnud ka üks Soome naissõitja, kes loodetavasti saab Soome delegatsiooniga liituda ning ühtlasi oleks tema ka üks kahest naissoost driftisõitjast, kes Eestimaa pinnal sõitnud,“ kommenteeris väliskülaliste osalemist Eest drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann.
Ka teisel etapil püütakse koostöös TopGear Eestiga panna driftima auto, mis esmapilgul seda ehk ei suudagi. Esimesel etapil oli selleks uus Dodge Ram, mis oma elektrooniliste seadmete tõttu suutis ainult kohapeal „sõõrikuid“ teha. Paraku ei õnnestunud neid elektroonilisi abimehi ilma autoesinduse abita maha võtta ning kui Taavi Toomara püüdis sellega läbida rada driftides, siis elektroonika seda ei lubanud. Milline auto tuleb sel korral rajale? Kas see ka driftida suudab? See selgub juba sel laupäeval Kiltsi lennuväljal.
Mis on drift?
Drift – see on võimas ja mänguline autospordiala, kus võistlejad peavad läbima kohtunike ja korraldajate poolt ettemääratud raja nii, et mitte meetritki ei sõida auto otse, sest lubatud on ainult külg ees sõitmine. Mida rohkem on külg ees ehk mida suurem sõidunurk, mida suurem on kurvi sisenemise kiirus ning mida täpsemalt möödub auto rajale paigutatud koonustest ilma neid ümber ajamata, seda kõrgemaid punkte saab sõiduga teenida. Driftimine pole niisama raja läbimine, vaid see nõuab sõitjatelt suurel hulgal täpsust ning ülimat kontrolli auto üle. Ükski liigutus rajal ei tohiks olla juhuslik, sest iga väiksemgi viga tähendab kohtunike poolt väiksemat hinnet.
Erinevalt tänavaklassist sõidetakse pro-klassis eliminaatorsõite kahekesi korraga – kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad.
Võistlus peetakse vastavalt Eesti Autospordi Liidu võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga. Viimasel kolmel aastal on driftivõistlusi peetud karikasarja nime all, ent nüüdsest toimuvad võistlused meistrivõistluste kategoorias.
Pille Rõivas
Eesti Drifti Liit
Ajakava
Reede, 1. juuni
18.00-22.00 Väravad avatud, treeningsõidud
Laupäev, 2. juuni
9.00–12:00 Treeningsõidud
11.00 Avatakse väravad pealtvaatajatele
12.00–13.10 Street-klassi kvalifikatsioon
13.10–13.20 Drifti takso
13.20–13.40 Loosid/lõuna
13.40–14.30 Pro-klassi kvalifikatsioon
14.30–14.40 Võistlejate koosolek
14.40–15.00 Will it Drift by Top gear / Drifti takso
15.00–16.20 Street-klassi finaalid
16.20–16.30 Street-klassi autasustamine
16.30–16.40 Drifti takso
16.40–18.00 Pro-klassi finaalid
18.00–18.10 Pro-klassi autasustamine
18.10–18.25 Burnout show (vaba ala võistlejatele)
Üritus toimub iga ilmaga.